Onze kantoren
Als bank blijven wij open om de Belgische consument maximaal te ondersteunen. Onze kantoren werken vanaf maandag 26 oktober terug enkel op afspraak, ook voor verrichtingen aan het loket. Het dragen van een mondmasker is verplicht.
Uw bankverrichtingen kan u ook makkelijk digitaal uitvoeren. Eb online, ons platform voor internetbankieren, is een perfect veilige manier om vanop afstand te bankieren. Hebt u nog geen eb online? Dan kan u als klant uw account online activeren met uw eID of itsme-account via onze website.
Wil u toch liever een afspraak maken? Dat kan zeker! Maak uw afspraak met uw kantoor telefonisch, via e-mail of op onze website. Alle contactgegevens vindt u op www.europabank.be/nl/onze-kantoren. Wij blijven telefonisch of via e-mail ook beschikbaar voor al uw vragen.
Betalingsuitstel kredieten
Particulieren die financieel getroffen zijn door de coronacrisis kunnen tijdelijk betalingsuitstel krijgen van hun hypothecair krediet. Meer info hierover vindt u via de Febelfin-website.
Ook ondernemingen kunnen tijdelijk betalingsuitstel krijgen. Meer info hierover vindt u via de Febelfin-website.
Bent u klant bij Europabank en komt u in aanmerking voor een betalingsuitstel van uw hypothecair krediet of uw ondernemingskrediet? Contacteer dan uw kantoor en wij helpen u verder.
Nieuws uit de sector
Meer informatie over het coronavirus en uw geld vindt u op de website van Febelfin:
Ook in 2021 kunnen gezinnen en bedrijven bij banken terecht voor betalingsuitstel
Tweede charter betalingsuitstel hypothecair krediet
Tweede charter betalingsuitstel ondernemingskredieten
Maatregelen om particulieren en ondernemingen te ondersteunen uitgebreid en verlengd
Vragen en antwoorden betalingsuitstel consumentenkrediet
Charter betalingsuitstel hypothecair krediet
Vragen en antwoorden betalingsuitstel hypothecair krediet van particulieren
Corona & phishing
Ook in deze omstandigheden zien fraudeurs hun kans om valse berichten rond het coronavirus uit te sturen. Wees waakzaam en deel nooit uw persoonlijke of financiële gegevens via een link in een sms, WhatsApp-bericht of e-mail!
Meer informatie over deze berichten vindt u op de vrtnws-website, of op onze website bij Veilig internetbankieren.
Elektronisch betalen in uw handelszaak
Verwerking van uw betaalverkeer
Laat u de elektronische betalingen in uw zaak verwerken door Europabank, maar ligt het betaalverkeer momenteel even stil? Geen probleem: u betaalt geen transactiekosten wanneer er geen transacties zijn. En aangezien wij ook geen abonnementskosten aanrekenen, beperken wij de kosten voor u tot het minimum.
Uw betaaltoestel reinigen
In deze omstandigheden wordt betalen met de kaart sterk aangeraden. Hierbij is een goede hygiëne van uw betaaltoestel cruciaal. Enkele tips over hoe u uw betaalterminal kan reinigen vindt u hier:Onze helpdesk staat paraat
Hebt u vragen over het elektronisch betaalverkeer of betaaltoestel in uw zaak? Onze helpdesk blijft voor u klaarstaan op het nummer 09/224.74.07