Wij houden u op de hoogte

Coronavirus update


Het coronavirus houdt België en de rest van de wereld stevig in zijn greep. Ook de financiële wereld ontsnapt er niet aan. Wij houden u via deze pagina op de hoogte van de maatregelen die Europabank en de financiële sector nemen.

Onze kantoren


Als bank blijven wij open om de Belgische consument maximaal te ondersteunen. Onze kantoren werken vanaf maandag 26 oktober terug enkel op afspraak, ook voor verrichtingen aan het loket. Het dragen van een mondmasker is verplicht.

Uw bankverrichtingen kan u ook makkelijk digitaal uitvoeren. Eb online, ons platform voor internetbankieren, is een perfect veilige manier om vanop afstand te bankieren. Hebt u nog geen eb online? Dan kan u als klant uw account online activeren met uw eID of itsme-account via onze website.

Wil u toch liever een afspraak maken? Dat kan zeker! Maak uw afspraak met uw kantoor telefonisch, via e-mail of op onze website. Alle contactgegevens vindt u op www.europabank.be/nl/onze-kantoren. Wij blijven telefonisch of via e-mail ook beschikbaar voor al uw vragen.

Betalingsuitstel kredieten


Particulieren die financieel getroffen zijn door de coronacrisis kunnen tijdelijk betalingsuitstel krijgen van hun hypothecair krediet. Meer info hierover vindt u via de Febelfin-website.

Ook ondernemingen kunnen tijdelijk betalingsuitstel krijgen. Meer info hierover vindt u via de Febelfin-website.

Bent u klant bij Europabank en komt u in aanmerking voor een betalingsuitstel van uw hypothecair krediet of uw ondernemingskrediet? Contacteer dan uw kantoor en wij helpen u verder.

Corona & phishing


Ook in deze omstandigheden zien fraudeurs hun kans om valse berichten rond het coronavirus uit te sturen. Wees waakzaam en deel nooit uw persoonlijke of financiële gegevens via een link in een sms, WhatsApp-bericht of e-mail!

Meer informatie over deze berichten vindt u op de vrtnws-website, of op onze website bij Veilig internetbankieren.

Elektronisch betalen in uw handelszaak


Verwerking van uw betaalverkeer

Laat u de elektronische betalingen in uw zaak verwerken door Europabank, maar ligt het betaalverkeer momenteel even stil? Geen probleem: u betaalt geen transactiekosten wanneer er geen transacties zijn. En aangezien wij ook geen abonnementskosten aanrekenen, beperken wij de kosten voor u tot het minimum.

Uw betaaltoestel reinigen

In deze omstandigheden wordt betalen met de kaart sterk aangeraden. Hierbij is een goede hygiëne van uw betaaltoestel cruciaal. Enkele tips over hoe u uw betaalterminal kan reinigen vindt u hier:

Worldline terminals

CCV toestellen

Onze helpdesk staat paraat

Hebt u vragen over het elektronisch betaalverkeer of betaaltoestel in uw zaak? Onze helpdesk blijft voor u klaarstaan op het nummer 09/224.74.07

We staan klaar om u te helpen


Stel een vraag
Maak een afspraak
Contacteer mij