Meer voordelen, meer voldoening
Kies je voor Europabank als werkgever, dan kies je voor heel wat personeelsvoordelen! Hieronder vind je een overzicht van alle voordelen die je in detail kan bekijken.
Alle voordelen
Het hieronder beschreven verloningspakket geldt vandaag bij Europabank NV. Het is mogelijk dat de samenstelling van dit verloningspakket of de toepasselijke modaliteiten tijdens de arbeidsovereenkomst aangepast worden, omwille van wijzigingen in de bestaande reglementering, nieuwe reglementering en toekomstige afspraken die gemaakt worden op ondernemingsvlak (CAO's).
Ons loonbeleid* is gebaseerd op zeven functieklassen die onderverdeeld zijn in een aantal competentieniveaus. Voor elk competentieniveau is een loonbaan bepaald. De evolutie binnen die loonbaan hangt af van een positieve evaluatie en jouw persoonlijke ontplooiing. De loonprogressie is dus gebaseerd op jouw toegevoegde waarde en groei in competenties en niet op anciënniteit. Onze focus is de ontwikkeling van jouw talenten en die zo goed mogelijk inzetten in onze onderneming!
*Minimum barema van ons paritair comité 310.00 is steeds gegarandeerd.
- Kantorennet Als commercieel adviseur in ons kantorennet volg je een uitgebreid opleidingstraject met theoretische opleidingen op onze hoofdzetel, bijvoorbeeld rond kredieten of leasing. We bouwen stap voor stap de theorie op aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden. Zo ontwikkel je een stevige basis om in het kantoor mee aan de slag te gaan, waar je onder begeleiding de theorie omzet in de praktijk.
- Hoofdzetel Ben je tewerkgesteld op onze hoofdzetel, dan krijg je een uitgebreide on-the-job-training op jouw afdeling. Daarnaast neem je deel aan functierelevante opleidingen. Die kunnen zowel op onze hoofdzetel als bij externe opleidingspartners plaatsvinden. Indien nuttig volg je eens mee in een kantoor of op andere afdelingen om zo jouw achtergrondkennis te verbreden.
Daarnaast bekijken we of je nog bepaalde sectorverplichte examens dient af te leggen. Is dat het geval, dan krijg je toegang tot het digitale trainingplatform van Febelfin Academy waarop cursusmateriaal en oefeningexamens over bank-, krediet- en verzekeringsbemiddeling beschikbaar zijn. Ook volg je de nodige jaarlijkse bijscholingen met bijhorende kennistests.
Ook is er voor iedereen een digitaal leerplatform beschikbaar waar er voor elke medewerker wat wils is: van externe (softskill-)cursussen tot bankgerelateerde cursussen en diverse opleidingstrajecten om jezelf verder te ontwikkelen.
Je werkt in een arbeidsduursysteem van 36 uur per week voor een voltijds regime.
- Kantoren: als kantoormedewerker werk je op vandaag in een vast uurrooster van maandag tot en met vrijdag van 9u16-17u10, op donderdag van 9u16-18u40, telkens met één uur middagpauze.
- Hoofdzetel: als medewerker op onze hoofdzetel bepaal je jouw uurrooster in onderling overleg met jouw rechtstreekse leidinggevende. Je kan kiezen uit een uitgebreid gamma aan uurroosters.
- Op de hoofdzetel kan je in overleg met jouw leidinggevende en collega's op weekbasis 1 à 2 werkdagen van thuis uit werken, in halve of volledige dagen.
- Ook in onze kantoren is telewerk mogelijk. Uiteraard hou je hierbij steeds rekening met de bezetting en de werkdruk in het kantoor.
8 euro waarvan de werkgeversbijdrage 6,91 euro bedraagt en die van de werknemer 1,09 euro.
- Terugbetaling van diverse abonnementen openbaar vervoer via de derdebetalersregeling.
- Voor woon-werkverplaatsingen met je eigen wagen ontvang je een vergoeding van 0,05 EUR/km.
- Fiets- en voetgangersvergoeding van 0,29 EUR/kilometer.
- Een flexbudget waar je andere kosten zoals een parkeerabonnement mee kan aanschaffen. Een eventuele meerkost kan voordelig via het Flex Income Plan geregeld worden.
- Groepsverzekering (buitenwettelijk pensioen - BWP) In het kader van jouw BWP spaar je maandelijks een bijdrage van 3% van jouw brutomaandloon X (13,92/12). De bank spaart hetzelfde bedrag voor jou. Jaarlijks kun je het bedrag in jouw opgebouwd spaarpotje terugvinden op het online platform van onze verzekeringsmaatschappij AG Insurance.
- Verzekering gewaarborgd inkomen Wij sluiten je automatisch aan vanaf de 1ste van de 7de maand na jouw indiensttreding. AG Insurance garandeert bij langdurige afwezigheid tot 80% van je bruto maandloon, aanvullend op de uitkering van de mutualiteit. Na 60 dagen neemt AG Insurance ook de premies buitenwettelijk pensioen over zodat je toch verder blijft sparen voor je pensioen.
- Hospitalisatieverzekering & prefinanciering De hospitalisatieverzekering geldt voor jezelf en jouw partner/kinderen. De prefinanciering is er enkel voor jou. Na uitdiensttreding krijg je de kans om je hospitalisatieverzekering aan de gunstige voorwaarden verder te zetten. Je betaalt dan slechts de premie die overeenstemt met die van de leeftijd die je had toen je in dienst kwam.
Jaarlijks kunnen er in een CAO collectieve doelstellingen vastgelegd worden. Indien wij de vooropgestelde doelstellingen behalen, ontvang je een collectieve bonus (cfr. CAO 90 van de Nationale Arbeidsraad.
Voor bepaalde functies of bij een (zeer) goede evaluatie en uitzonderlijke prestaties kan er jaarlijks ook een (individuele) bonus toegekend worden.
- 20 wettelijke vakantiedagen indien voltijds gewerkt in België het voorbije jaar (niet als zelfstandige of ambtenaar)
- 4 bankholidays waarvan er doorgaans 2 à 3 door de sector op een welbepaalde datum vastgelegd worden en de andere vrij te kiezen zijn
- 1 regionale vakantiedag
- 1 CAO-dag na 6 maanden in dienst
- 2 ADV-vakantiedagen (pro rata op basis van datum indiensttreding)
- 2 extra vakantiedagen voor kantoormedewerkers (pro rata op basis van datum indiensttreding)
- 2 Europabank-vakantiedagen
- Extra vakantiedag per 5 jaar anciënniteit
- FIP-vakantiedagen (Zie 'Flex Income Plan')
- In bepaalde situaties heb je recht op jeugd- of seniorvakantie, aanvullende of onbetaalde vakantie Verlof kan in uren opgenomen worden.
*Op basis van een voltijdse tewerkstelling. De wettelijke vakantiedagen, ADV-dagen, extra kantoordagen, Europabank-dagen en anciënniteitsverlof worden pro rata het tewerkstellingsregime bepaald.
Het Flex Income Plan heeft als doel de individuele waarde van een loonvoordeel meer af te stemmen op de individuele behoeften van de werknemer. Hiervoor wordt een budget voorzien dat kan bestaan uit een recurrent (bijvoorbeeld eindejaarspremie) en niet-recurrent budget (bijvoorbeeld je individuele bonus).
Met dit budget kun je aankopen doen in onze FIP-shop, zoals FIP-vakantiedagen, terugbetaling van pensioensparen en/of gezondheidsverzekering, multimediamateriaal zoals een smartphone, laptop en tablet, een parkeerabonnement, een leasefiets ... Voor kaderfuncties is er ook de mogelijkheid om een leasewagen en warranten aan te kopen.
- Voor bepaalde functies voorzien we een smartphone met abonnement en/of een bedrijfswagen
- Functiespecifieke premies (dagvergoeding, autopremie ...)
- Horizontale en verticale doorgroeimogelijkheden
- Sinterklaasgeschenk voor medewerkers en hun kinderen. Net als huwelijks- en geboortegeschenken
- Voordelenplatform Benefits at Work met toegang tot exclusieve personeelskortingen bij meer dan 1.500 bekende merken waarmee je kan besparen op dagelijkse aankopen, mode, elektronica, reizen ...
- Diverse activiteiten zoals een personeelsfeest en budget voor teamactiviteiten
- We zetten hard in op de gezondheid en het welzijn van onze medewerkers. Zo ontvingen we al drie jaar op rij het Label Sportbedrijf van Sport Vlaanderen.
- Voor onze inspanningen rond duurzaam ondernemen werden we voor de tweede keer op rij beloond met het Voka Charter Duurzaam Ondernemen.