Onze visie & missie

Waar we in durven geloven & waar we durven voor gaan

Het merkpaspoort moet de identiteit van Europabank duidelijk maken. Het vertelt welke lading de vlag of het merk 'Europabank' dekt. En op welke manier we willen werken én gezien worden. Ons merkpaspoort start vanuit de visie en de missie van Europabank.

Onze visie


Europabank is de bank die durft. De bank die wat durft? Europabank durft te geloven in de plannen en dromen van haar klanten en in ondernemerschap! We durven te geloven in de toekomst en in onze medewerkers - jong en oud.

Onze bank geeft kansen aan wie zijn strepen heeft verdiend én aan zij die onze toekomst in handen durven nemen. Beide kunnen van elkaar leren.

Europabank is een waardengedreven organisatie die professionelen en particulieren vooruit helpt. Zonder drempels en met een persoonlijke aanpak. Open en uitnodigend. Progressief, creatief en met drive. Zo zijn we tegenover onze klanten, maar ook tegenover elkaar binnen het bedrijf.

Wij geloven dat deze durvers ons respect verdienen en we bekijken altijd hoe we hen het best kunnen helpen. Met een realistische en open blik op de financiële situatie van de aanvrager, een luisterend oor voor hun plannen en met sociale verantwoordelijkheid natuurlijk.


Onze missie


Europabank heeft 3 stakeholders waarvoor we een meerwaarde willen creëren:

  • We willen onze medewerkers werkzekerheid, een correcte vergoeding en een aangename werkomgeving bieden.
  • We willen onze klanten op een maatschappelijk verantwoorde wijze een kwaliteitsvolle dienstverlening verschaffen.
  • We willen onze aandeelhouders een marktconform rendement op het ingezet kapitaal verschaffen.




De tevredenheid van onze klanten is de basis om de verwachtingen van alle stakeholders in te lossen. Wij willen een bank zijn voor particulieren, zelfstandige ondernemers en KMO's met de durf om hun plannen te realiseren. Wij verlagen drempels door dicht bij onze klanten te staan en steeds het persoonlijk contact na te streven. Onze producten moeten eenvoudig en transparant zijn. Wij hebben oog voor toekomstige evoluties in onze sector en zorgen ervoor dat wij als nichebank ook technologisch mee zijn. We hebben ook zélf de durf om te vernieuwen waar nodig.

Als bank van en voor durvers staan we open voor onze klanten, onze collega's en vooral voor frisse oplossingen om hindernissen uit de weg te ruimen en mooie projecten - groot en klein - mogelijk te maken. Die openheid vind je terug in elk van onze drie kernwaarden: Toegankelijk, Verbindend, Vindingrijk.

Zit je nog met vragen?


Bel 09 224 73 91