Europabank Stories

Anja breidde haar loungebar uit


In de rubriek Europabank Stories brengen we de verhalen van Anja, Marc en Omer, ondernemers in hart en ziel. Want op deze manier kunnen we u het beste aantonen wat Europabank voor haar klanten - zowel in goede als in slechtere tijden - kan betekenen. Hieronder leest u het verhaal van Anja, uitbaatster van loungebar Sunrise.

Deze verhalen zijn geïnspireerd op waargebeurde klantenervaringen van Europabank. Om de privacy van onze klanten te garanderen, werden alle persoonsgegevens, locaties en dergelijke geanonimiseerd.

Van loungebar naar buitenbar

Begin 2019 maakte Anja haar droom waar. Na jaren voorbereiding gaf ze haar job als administratief bediende op en startte ze haar eigen loungebar 'Sunrise'. Van bij de start draaide de zaak op volle toeren, de bar was de nieuwste hotspot bij hippe twintigers en cocktail-liefhebbers.

Maar toen kwam corona. Anja moest inventief zijn om haar klanten te kunnen blijven ontvangen. Zo kreeg ze het idee om de loungebar naar buiten uit te breiden: in de gigantische tuin die aan het pand grenst, zouden klanten veilig in hun bubbel kunnen genieten. Natuurlijk waren er aan dat idee extra investeringen verbonden, zoals de aankoop van een grote stretchtent, nieuw meubilair, een nieuwe toog ... Hierdoor kwam het totale kostenplaatje al snel op 30.000 euro.

Gespecialiseerd in horeca

Anja richtte zich in eerste instantie tot haar huisbankier. Helaas was daar geen sprake van een mogelijke financiering: zeker in coronatijden werden er voor horecazaken geen risico's genomen. Dus ging ze - zonder succes - luisteren bij andere banken. Daar kreeg ze af en toe te horen: 'Probeer het anders eens bij Europabank, zij zijn gespecialiseerd in horeca.'

Anja had nog nooit aan Europabank gedacht. Maar vanaf het eerste contact met de kantoorhouder wist ze dat ze goed zat. Het feit dat ze een horecazaak uitbaat, was voor Europabank geen obstakel omdat Anja goede cijfers kon voorleggen. Uiteindelijk kreeg Anja een investeringskrediet om haar zaak uit te breiden.

Extra betaaltoestel en voordelige transactiekosten

De buitenlounge was een schot in de roos. Het succes was zo groot, dat Anja plots dringend een tweede mobiel betaaltoestel nodig had. Bij haar toenmalige toestelleverancier botste Anja op een wachtperiode, maar zo veel tijd was er niet. Ze was aangenaam verrast toen ze via het internet ontdekte dat Europabank haar ook daarmee zou kunnen helpen.

Ze belde haar kantoor, kreeg dezelfde dag nog een terminal, én meteen ook een voorstel met voordeligere tarieven voor de verwerking van de transacties. Win-win!

Herkent u zichzelf of uw zaak in dit verhaal? Ontdek verder hoe wij voor u het verschil kunnen maken.

We staan klaar om u te helpen


Stel een vraag
Maak een afspraak
Contacteer mij