Betaalverkeer

Slimmer boekhouden dankzij uw betaalverkeer


Elke minuut die u verliest door administratie die geautomatiseerd zou kunnen verlopen, is verloren. Met Europabank legt u - of uw boekhouder - vlot de link tussen betaaltransacties in uw zaak en uw boekhouding. Daarmee wint u veel tijd en dus ook geld. Alle voordelen op een rijtje.


1. Automatisch afpunten

Uw daginkomsten vanuit uw betaalterminal afdrukken en alle transacties afpunten met uw bankafschriften: het hoeft écht niet. Via Europabank wordt elke geslaagde transactie automatisch op uw rekening uitbetaald. Bovendien wordt elke transactie op basis van CODA*-bestanden automatisch gematcht met uw boekhoudsysteem, waardoor het niet meer nodig is om elke verrichting handmatig af te punten.
* CODA-bestanden zijn gedetailleerde rekeninguittreksels voor uw boekhouding. CODA (een afkorting van geCOdeerd DagAfschrift) is een elektronisch bestand met uitgebreide informatie over de transacties op uw rekeningen. Het is zoals een gecodeerde versie van uw papieren rekeninguittreksel, maar met veel meer details.

2. Automatisch opsplitsen van omzet en commissie

Europabank zorgt ervoor dat de commissie die u betaalt voor de verwerking van uw transacties automatisch op de juiste boekhoudrekening wordt geboekt. U ziet voor elke transactie duidelijk het verschil tussen de omzet en de betaalde commissie.

3. Automatisch opsplitsen tussen verschillende locaties

Via CODA kunt u de inkomsten per locatie apart registreren. Dat is niet alleen handig wanneer u meerdere vestigingen hebt, maar bijvoorbeeld ook wanneer u in de zomermaanden de inkomsten van uw terras apart wil boeken. Door die betalingsstromen apart te registreren krijgt u een duidelijker beeld van de omzet van elk bedrijfsonderdeel.

Enkele concrete voorbeelden:

Hoe kan ik de inkomsten van verschillende activiteiten onder hetzelfde btw-nummer beheren, zoals de kerstbomenverkoop in mijn bloemenwinkel?

Heeft u bijvoorbeeld een tijdelijke kerstbomenstand naast uw reguliere winkelactiviteiten, dan kunt u de inkomsten van beide activiteiten apart registreren, zelfs als ze hetzelfde btw-nummer delen. Dat biedt u een duidelijk overzicht van de prestaties van elke activiteit.

Hoe kan ik de omzet van het terras en de binnenzaal apart bijhouden in mijn restaurant?

Het is erg eenvoudig om de omzet van uw terras en uw binnenruimte apart te registreren. Dat gebeurt automatisch aan de hand van de aparte betaalterminals die u op die locaties gebruikt. De transacties worden gescheiden en correct geboekt in het boekhoudsysteem.

Moet ik transacties nog handmatig afpunten?

Via Europabank worden transacties automatisch gematcht en geboekt in uw boekhoudsysteem op basis van CODA-bestanden. Het is dus niet meer nodig om elke transactie handmatig af te punten.

Hoe zie ik eenvoudig het verschil tussen mijn omzet en de betaalde commissies?

Deze gegevens zijn opgenomen in de CODA-bestanden. Ze worden automatisch bijgewerkt en gescheiden, zodat u een helder overzicht hebt van uw totale inkomsten en kosten.

Ook meer tijd overhouden voor uw business? Contacteer ons op 09 224 74 07 of via sales@europabank.be.

We staan klaar om u te helpen


Stel een vraag
Maak een afspraak
Bel 09 224 74 07