Algemene vragen werking eb online
Waar staan de details van mijn zichtrekening? Hoe moet ik een overschrijving opladen? Hoe en waar uw uittreksels en uitgavenstaten downloaden en de vorm (papier of elektronisch) wijzigen? Waar kan ik mijn historiek raadplegen? Hoe kan ik een bestendige opdracht aanmaken?
Meld u aan in eb online en ga naar . Hier vindt u per thema de antwoorden op uw vragen.
Algemene vragen itsme
Itsme installeren?
Om itsme te kunnen gebruiken in eb online, moet u eerst geregistreerd zijn bij itsme. Volg de stappen op www.itsme.be en installeer de app.
Itsme geblokkeerd?
Is uw itsme-account geblokkeerd? Geen nood, neem contact op met itsme of kijk in hun FAQ. Zij helpen u graag verder.
Algemene vragen per type digipass/inloggen met gebruikersnaam en paswoord
Digipass verloren, gestolen of misbruik?
Bij verlies, diefstal of bij vermoeden/vaststellen van misbruik van uw digipass door onbevoegden gelieve onmiddellijk uw kantoor te verwittigen of contact op te nemen met de helpdesk.
- Tijdens de kantooruren: contacteer uw kantoor of de helpdesk op het nummer 09 224 76 90.
- Buiten de kantooruren: contacteer het nummer 09 224 74 07
Gelieve uw kantoor te contacteren of langs te gaan om deze te vervangen/deblokkeren. Of gebruik itsme voor eb online: het is veilig, snel en eenvoudig.
Hulp bij taalinstellingen, batterij, pincode en paswoord
Kan ik mijn taal van de digipass aanpassen? Wat als mijn digipass meldt batterij te laag? Hoe kan ik mijn pincode/paswoord wijzigen? Wat moet ik doen als mijn paswoord vervallen is? Klik op het type digipass of 'Gebruikersnaam en paswoord' voor meer informatie.
Digipass 250
Taal digipass wijzigen?
Bij een digipass type 250 kan u de taal van de digipass niet wijzigen.
Pincode wijzigen?
U kan altijd de persoonlijke pincode van uw digipass wijzigen.
- Neem uw digipass en zet hem aan (druk op de PIJLTJESTOETS).
- Voer uw persoonlijke 4-cijferige pincode in. Op het scherm staat te lezen 'APPLI'.
- Druk 3 seconden op de PIJLTJESTOETS tot 'NEW PIN' op het scherm verschijnt. Voer nu een nieuwe persoonlijke 4-cijferige pincode in. Voor de hand liggende cijfercombinaties zijn niet toegestaan (bv. 1234, 1000, 2222 ...). In dat geval verschijnt 'NOT SAFE' op het scherm.
- Op het scherm staat te lezen 'PIN CONF'. Voer een tweede keer de nieuw gekozen 4-cijferige pincode in. Als de nieuw gekozen pincode niet twee keer identiek is ingevoerd, verschijnt op het scherm de melding 'FAIL' en krijgt u een nieuwe poging om een nieuwe pincode te kiezen.
- Als alles correct verlopen is, verschijnt de melding 'NEW PIN CONF'. Vervolgens verschijnt opnieuw 'APPLI ' en is de pincode gewijzigd.
Batterijniveau van digipass te laag?
Uw digipass is voorzien van een speciale batterij. U kunt die niet vervangen en u mag uw digipass zelf nooit openmaken, anders is hij onherroepelijk onbruikbaar.
Na een paar jaar krijgt u mogelijk de melding 'Battery low' te zien op uw digipass. Wat nu? De eerste melding 'Battery low' verschijnt reeds vanaf een batterijniveau van 40%. Uw digipass is dus nog een hele tijd perfect bruikbaar.
Als het batterijniveau meer dan 10% is, hoeft de digipass nog niet vervangen te worden. Is het batterijniveau minder dan 10%, dan kan u gratis een nieuw exemplaar krijgen in uw kantoor.
Het batterijniveau van de digipass type 250 kan niet gecontroleerd worden. De digipass geeft zelf aan wanneer het batterijniveau bijna ten einde is.
Digipass 320
Taal digipass wijzigen?
Bij een digipass type 320 kan u altijd de taal van uw digipass wijzigen. Daartoe gaat u als volgt te werk:
- Neem uw digipass en zet hem aan (druk 2 seconden op
). Na de welkomtekst verschijnt de menuoptie '1. Login'. Druk vervolgens 2 keer op 3.
- Op het scherm staat nu de huidige taal te lezen. Wijzig de taal door gebruik te maken van de pijltjestoetsen.
- Druk op
knop OK -ON/OFF om de gekozen taal te bevestigen. Op het scherm verschijnt nu 'TAAL GEWIJZIGD
'.
U kan altijd de persoonlijke pincode van uw digipass wijzigen.
- Neem uw digipass en zet hem aan (druk 2 seconden op
knop OK -ON/OFF). Na de welkomtekst verschijnt de menuoptie '1. Login'. Druk vervolgens op 3.
- Op het scherm staat te lezen 'WIJZIG PIN?' en druk op
knop OK -ON/OFF.
- Op het scherm staat te lezen 'UW PIN'. Voer nu uw persoonlijke 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op
knop OK -ON/OFF.
- Op het scherm staat te lezen 'NIEUWE PIN'. Voer nu een nieuwe persoonlijke 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op
knop OK -ON/OFF.
De nieuw gekozen pincode moet verschillend zijn van de bestaande pincode, anders verschijnt op het scherm 'ONVEILIGE PIN' en krijgt u een nieuwe poging. Ook voor de handliggende cijfercombinaties zijn niet toegestaan (bv. 1234, 1000, 2222 ...). - Op het scherm staat te lezen 'BEVESTIG PIN'. Voer een tweede keer de nieuw gekozen 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op
knop OK -ON/OFF.
Als de nieuw gekozen pincode niet twee keer identiek is ingevoerd, verschijnt op het scherm de melding 'PIN VERSCHILT' en krijgt u een nieuwe poging om 2 keer de nieuwe pincode in te geven. - Als alles correct verlopen is, verschijnt de melding 'OK'. Druk op
knop OK -ON/OFF om terug te keren naar het menu 'Login'.
Uw digipass is voorzien van een speciale batterij. U kunt die niet vervangen en u mag uw digipass zelf nooit openmaken, anders is hij onherroepelijk onbruikbaar.
Na een paar jaar krijgt u mogelijk de melding 'Battery low' te zien op uw digipass. Wat nu? De eerste melding 'Battery low' verschijnt reeds vanaf een batterijniveau van 40%. Uw digipass is dus nog een hele tijd perfect bruikbaar. Als het batterijniveau meer dan 10% is, hoeft de digipass nog niet vervangen te worden.
Is het batterijniveau minder dan 10%, dan kan u gratis een nieuw exemplaar krijgen in uw kantoor.
Het batterijniveau kan gecontroleerd worden in de instellingen van de digipass. Volg onderstaande stappen :
- Zet de digipass aan (druk 2 seconden op
knop OK -ON/OFF). Na de welkomtekst, verschijnt de menuoptie '1. Login'. Druk vervolgens op 4.
- Op het scherm verschijnt '1. BATTERIJNIVEAU' - druk op
knop OK -ON/OFF
- 'BATTERIJNIVEAU XX%' verschijnt - waarbij 'XX' het batterijniveau aanduidt.
Digipass 550
Taal digipass wijzigen?
Bij een digipass type 550 kan u de taal van de digipass niet wijzigen.
Pincode wijzigen?
U kan altijd de persoonlijke pincode van uw digipass wijzigen.
- Neem uw digipass en zet hem aan via de rode 'AAN/UIT' knop
. Druk vervolgens op de blauwe knop 'T'
.
- Op het scherm staat te lezen 'CHANGE PIN?' en druk op de groene knop '='
.
- Op het scherm staat te lezen 'YOUR PIN...'. Voer nu uw persoonlijke 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op de groene knop '='
.
- Op het scherm staat te lezen 'NEW PIN...''. Voer nu een nieuwe persoonlijke 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op de groene knop '='
.
De nieuw gekozen pincode moet verschillend zijn van de bestaande pincode, anders verschijnt op het scherm 'INSECURE' en krijgt u een nieuwe poging. - Op het scherm staat te lezen 'REPEAT PIN...'. Voer een tweede keer de nieuw gekozen 4-cijferige pincode in. Druk vervolgens op de groene knop '='
. Als de nieuw gekozen pincode niet twee keer identiek is ingevoerd, verschijnt op het scherm de melding 'NOT EQUAL' en verkrijgt u een nieuwe poging om 2 keer de nieuwe pincode in te geven.
- Als alles correct verlopen is, verschijnt de melding 'OK', waarna op het scherm 'USE I,S,T' verschijnt. Uw digipass is nu klaar voor verder gebruik.
Batterijniveau van digipass te laag?
Uw digipass is voorzien van een speciale batterij. U kunt die niet vervangen en u mag uw digipass zelf nooit openmaken, anders is hij onherroepelijk onbruikbaar.
Na een paar jaar krijgt u mogelijk de melding 'Battery low' te zien op uw digipass. Wat nu? De eerste melding 'Battery low' verschijnt reeds vanaf een batterijniveau van 40%. Uw digipass is dus nog een hele tijd perfect bruikbaar.
Als het batterijniveau meer dan 10% is, hoeft de digipass nog niet vervangen te worden. Is het batterijniveau minder dan 10%, dan kan u gratis een nieuw exemplaar krijgen in uw kantoor. De batterijniveau kan gecontroleerd worden in de instellingen van de digipass. Volg onderstaande stappen :
- Zet de digipass aan en druk op de rode 'AAN/UIT' knop
.
- 'USE I,S,T' verschijnt.
- Druk achtereenvolgens 4 keer op de blauwe knop 'T'
.
- 'TEST BATT?' Verschijnt - druk op de groene knop '='
.
- 'BATTERY % XX' verschijnt - waarbij 'XX' het batterijniveau aanduidt.
Inloggen met gebruikersnaam en paswoord
Paswoord wijzigen?
Als u inlogt met gebruikersnaam en paswoord, is de geldigheidsduur van het paswoord beperkt tot 6 maanden, maar u kan ook op eigen initiatief vroeger uw paswoord wijzigen.
Onder 'Mijn gegevens en instellingen'-'Inloggen via paswoord' vindt u 'wijzigen paswoord'.
Het paswoord moet minimaal 6 posities en maximaal 20 posities lang zijn.
Het is samengesteld uit een combinatie van de cijfers (0 tot 9), letters (a tot z) of het koppelteken (-). Het paswoord moet minstens één cijfer en minstens één letter bevatten.
Bij een succesvolle eerste keer inloggen zal u onmiddellijk gevraagd worden om het initieel ontvangen paswoord te wijzigen. Ook als bij het inloggen blijkt dat het huidige paswoord al 6 maanden oud is, wordt u voorgesteld om uw paswoord onmiddellijk te wijzigen.
Om uw paswoord te wijzigen moet u de volgende 3 velden invullen:
- oud paswoord
- nieuw paswoord
- bevestig nieuw paswoord (herhaling nieuw paswoord)
Paswoord vervallen?
Als bij het inloggen blijkt dat uw paswoord meer dan 6 maanden in gebruik is, zal u onmiddellijk gevraagd worden om het vervallen paswoord te wijzigen. Het nieuwe paswoord blijft dan opnieuw 6 maanden geldig.
Hulp voor handelaars
Hebt u als handelaar vragen i.v.m. de elektronische overzichten van uw transacties, dan kan u contact opnemen met de Merchants-afdeling op het nummer 09 224 74 07 of via merchants@europabank.be.
Hulp voor slechtzienden
U past de lettergrootte van de teksten in eb online makkelijk aan via de instellingen van uw browser. U kan ook gebruikmaken van de toegankelijkheidsfuncties die uw besturingssysteem aanbiedt, zoals het activeren van het vergrootglas en het instellen van een hoog contrast.
Helpdesk
Indien u technische problemen of vragen hebt bij het opstarten van eb online, dan kan u telefonisch contact opnemen met de helpdesk op het nummer 09 224 76 90 of via ebonline@europabank.be. De helpdesk is bereikbaar elke bankwerkdag van 9u00 tot 17u00 en op donderdagavond tot 18u30.