Achter de schermen van de helpdesk
Europabank Cards helpdesk: elke dag uw 'held'desk
In drukke periodes rekent u des te meer op een probleemloze betaalverwerking en op feilloos werkende betaalterminals. Loopt er iets mis, dan staat de vlot bereikbare Europabank Cards helpdesk u bij - ook tijdens het weekend. Helpdeskmedewerker Jolien licht toe waarom u zich eigenlijk nooit zorgen hoeft te maken.
Dat het helpdeskteam een eigen afdeling vormt binnen Europabank Cards, bewijst hoe belangrijk dit aanspreekpunt voor klanten en partners wel is. Jolien: 'Dagelijks krijgen we tientallen dringende vragen zoals waarom een terminal geen betalingen meer kan aanvaarden of waarom de verwerkte transacties nog niet werden uitbetaald aan de handelaar.
Enerzijds zijn het dus technische issues, andere vragen zijn transactiegebonden. Zeker dan ligt de oplossing vaak in een administratieve aanpassing: een document dat nog niet in orde is of een rekening die gewijzigd werd en waarvoor documenten nodig zijn op naam van de zaak.'
Altijd een oplossing
Omdat Jolien hiervoor al in het kantorennet van Europabank werkte, was ze al vertrouwd met de verschillende betaaloplossingen voor handelaars. 'Maar de verwerking van de kaartbetalingen die erachter zit: daar leren we allemaal elke dag bij van elkaar.' Die kennisdeling is de meerwaarde van de helpdesk voor de klant.Jolien licht toe: 'Krijgen we een technische vraag over een terminal die het niet doet, dan gaan we uitpluizen wat er scheelt: komt het signaal binnen bij ons of niet? En waarom is dat zo? Elke helpdeskmedewerker heeft daar eigen expertise in. Ik ben nog volop aan het bijleren, dus complexe technische vragen geef ik voorlopig nog door. Mijn collega's zijn allemaal heel bereid om te helpen. Wordt het héél technisch, dan spelen we de vraag door naar een van onze partners zoals de toestelleverancier, waarmee we nauw in contact staan.'
Held van de dag
Als handelaar ben je ook dan altijd snel geholpen, verzekert Jolien ons. 'Ik mocht al vaak van een handelaar horen dat ik zijn heldin van de dag was nadat ik een probleem oploste. Fijn om te ervaren dat je elke dag wel iemands held(in) van de dag mag zijn, want je maakt altijd wel iemand blij door iets méér te doen dan wat standaard verwacht wordt. Sommige problemen liggen gewoon buiten Europabank en soms kunnen we alleen maar gidsen naar de oplossing, maar dat maakt al een enorm verschil.'Eén van dé troeven van Europabank is de toegankelijkheid: je stapt binnen in de kantoren zonder afspraak. 'We zijn heel laagdrempelig, bereikbaar en toegankelijk en dat geldt ook voor de helpdesk', besluit Jolien. 'Je kan hier gewoon naartoe bellen. Vrijwel meteen krijg je een medewerker met kennis van zaken aan de lijn. Andere diensten voor betaalverkeer zijn lang niet altijd zo vlot bereikbaar.'
Wil u meer informatie over onze betaaloplossingen? Contacteer ons dan nu via sales@europabank.be of op 09 224 74 07.