Verhalen van de helpdesk
'Elk acuut probleem met een betaalterminal valt snel op te lossen'
Als verwerker van betaalverkeer biedt Europabank zelf ook betaalterminals aan, maar voor elk toestel biedt de helpdesk waterdichte en snelle back-up. Waarom raakt een probleem met je betaalterminal snel opgelost via Europabank? Een kijkje achter de schermen.
De helpdesk heeft alle betaaltoestellen van elke terminalleverancier ter beschikking om klanten snel te kunnen helpen bij een probleem. 'Elke type toestel waarop Europabank de betaalverwerking doet, hebben we in huis', knikt coördinator Bjorn Blomme, terwijl hij wijst naar de indrukwekkende batterij uitgestalde toestellen. 'Sommige zijn koppelbaar met een kassasysteem. Andere zijn mobiele terminals in zakformaat, courant in de horeca. De verschillende merken van toestellen hebben meestal dezelfde functionaliteiten.'
Welke type betaalterminal kiezen
Het verschil zit hem vaak enkel in de prijs. Bjorn Blomme: 'Reclame speelt daar een rol in, Europabank is daar zelf neutraal in. Bij klanten peilen we wel naar hun activiteit om te kunnen adviseren in een bepaalde richting. Met een groot terras kies je uiteraard beter voor een mobiel betaaltoestel. Heeft iemand snel een toestel nodig, dan hebben we toestellen van partners in stock waardoor we binnen een bankwerkdag kunnen installeren en configureren via een Europabank-kantoor naar keuze.'Een probleem? Snel opgelost.
Een handelaar of zaakvoerder wil zeker op een piekmoment kunnen rekenen op een betrouwbare betaalterminal. Werkt het plots niet, dan komt de helpdesk to the rescue. Bjorn Blomme: 'We detecteren wat er aan de hand is en koppelen terug naar de handelaar of terminalleverancier. Een verbinding is weggevallen, er is een configuratieprobleem door de toestelleverancier, een softwareupdate mislukt ... Soms kunnen we het zelf niet oplossen, maar dan geven we het door aan de toestelleverancier. Zo komt het sneller in orde.'Extra ondersteuning als service
'Belangrijk is dat een toestel door de leverancier zo geprogrammeerd is dat Europabank de betaalverwerking kan aanbieden', legt Bjorn Blomme uit. 'Wij ondersteunen bijvoorbeeld wel debetkaarten via Maestro, Visa Debit of Debit Mastercard, maar niet rechtstreeks met het Bancontact-betaalschema. Is een foute configuratie de oorzaak van het probleem, dan communiceren we dat zelf aan de beheerder van het toestel. Die service bieden we onze klanten graag.'De knowhow van een bank
Een handelaar voor wie Europabank het betaalverkeer beheert, kan bijna elk courant betaaltoestel gebruiken. 'Een toestel met het C-TAP-protocol blijft een goede en veilige keuze', zegt Blomme. 'Op deze toestellen kan Europabank het betaalverkeer verzorgen. Een kaarttransactie komt dan op de rekening via een versleutelde financiële flow met rapportering van alle transacties en commissies, via e-mail en in eb online. Europabank is de enige Belgische bank die betaalverwerking zelf aanbiedt. We betalen sneller uit en combineren bankkennis met knowhow over betaalverkeer. Dat merken handelaars die onze helpdesk contacteren meteen.'Wil u meer informatie over onze betaaloplossingen? Contacteer ons dan nu via sales@europabank.be of op 09 224 74 07.