Persoonlijke lening
Wij beperken onze kredietverlening tot natuurlijke personen met domicilie in België. Een lening op afbetaling is bestemd voor particuliere doeleinden.
Hoe gaat u te werk:
- Geef de gegevens van alle aanvragers zo correct en volledig mogelijk in. Dat kan via uw itsme-account, uw eID of via het online invulformulier. Tip: uw aanvraag indienen gaat sneller met uw itsme-account of met uw eID. Dient u uw aanvraag in via eb online, dan zijn uw persoonsgegevens automatisch ingevuld.
- Stuur ons de gegevens door.
- BELANGRIJK: Stuur ons een kopie van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart(en) (niet nodig indien u uw gegevens invulde met uw eID of itsme-account of indien u uw aanvraag via eb online hebt ingediend), uw 2 meest recente loonbewijzen met bijhorende rekeninguittreksels van de loonstorting, uw 2 meest recente rekeninguittreksels van eventuele bijkomende inkomsten (zoals kinderbijslag en huurinkomsten) en van eventuele uitgaven (zoals huurlasten; niet nodig indien verrichting op uw Europabank-zichtrekening), eventuele aankoopbewijzen, facturen, offertes, een bestelbon, enz. of eventueel een recente berekeningsnota van de belastingen en van uw balans. Bezorg ons deze zo snel mogelijk. U kunt ze naar het kantoor e-mailen of opsturen.
Hoe gaan wij te werk:
- Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben, krijgt u van ons de gegevens van het kantoor dat uw dossier zal behandelen. In geval van onduidelijkheid of onvolledigheid zal het kantoor u telefonisch of per e-mail contacteren.
- De aanvraag kan via scoring beslist worden.
- Zij delen u per e-mail, per brief of telefonisch hun beslissing mee.
- Zodra de documenten (zie hoger) in hun bezit zijn en uw aanvraag goedgekeurd is, sturen ze u een vrijblijvend kredietvoorstel op.
- U ondertekent het kredietvoorstel volgens de instructies opgegeven in de begeleidende brief.
- U stuurt alles terug naar het kantoor.
- De dag dat alle documenten terug in ons bezit zijn, zorgen wij voor de uitbetaling.
Tip: zorg er zelf voor dat uw aanvraag een goede kans maakt!
Wilt u een bepaald bedrag lenen, hou dan rekening met uw eigen vast maandelijks inkomen en alle betalingen die u nu reeds maandelijks dient te doen. Denk aan de huur, telefoon, elektriciteit en verwarmingskosten, andere afbetalingen, uw nieuwe lening ...
Hoe meer en hoe duidelijker de informatie is die wij van u krijgen, hoe sneller over uw dossier beslist wordt. Vermeld zo volledig mogelijk de inkomsten die u heeft maar ook de afbetalingen die u eventueel nog dient te doen.
En vergeet niet: ook al is uw lening goedgekeurd, ze kan pas worden uitbetaald zodra uw inkomsten- en identiteitsbewijzen in ons bezit zijn! Stuur ze ons zo snel mogelijk op!
De volgende bestanden zullen geraadpleegd worden:
- de Centrale voor Kredieten aan Particulieren van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel
- het Bestand van de niet-gereglementeerde registraties van de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel.
- de Centrale voor Kredieten aan Ondernemingen van de Nationale Bank van België, Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel (enkel van toepassing bij natuurlijke personen die een zelfstandige activiteit uitoefenen);
- Bureau Krediet Registratie (BKR), Teisterbantlaan 2a, 4006 EB Tiel, Nederland (enkel van toepassing bij natuurlijke personen met de Nederlandse nationaliteit die in België gedomicilieerd zijn);
- Onze eigen bestanden.
Privacybeleid:
Het vlot regelen van uw bankzaken kan en mag alleen als we u goed kennen, daarom verzamelt en verwerkt Europabank uw persoonsgegevens. Wij gebruiken deze voor het uitvoeren van onze overeenkomsten, het beheren van risico's en het respecteren van de geldende wetgeving. Sommige gegevensverwerkingen en processen kunnen volledig geautomatiseerd verlopen zonder menselijke tussenkomst. De logica van dit automatisch proces zullen wij u uitleggen op het moment waarop deze automatische verwerking plaatsvindt. Door een dergelijk proces kunnen wij bijvoorbeeld nog sneller antwoorden op bepaalde kredietaanvragen. Als u het niet eens bent met het resultaat van zo'n volledig geautomatiseerd proces, kan u Europabank contacteren, zoals hierna verder uiteengezet en kan u dan om een tussenkomst van een medewerker vragen of laten weten waarom u de beoordeling betwist. Wij delen uw gegevens niet met anderen tenzij daar een goede reden voor is. Politie, justitie, toezichthouders en overheidsdiensten kunnen op grond van de wet gegevens bij ons opvragen. Indien wij samenwerken met externe dienstverleners, kunnen uw persoonsgegevens worden gedeeld voor specifieke opdrachten volgens contractueel vastgelegde afspraken. Buiten de Europese Unie worden uw gegevens enkel gedeeld met organisaties die een adequaat beschermingsniveau bieden. U kan inzage krijgen in de gegevens die wij van u verwerken, uw gegevens laten corrigeren en u verzetten tegen bepaalde verwerkingen van die gegevens, waaronder de geautomatiseerde verwerking. Meer informatie over de verwerking van uw persoons- en cliëntengegevens en uw rechten vindt u in de Algemene Privacyverklaring van Europabank, beschikbaar in elk Europabank-kantoor en op onze website www.europabank.be/nl/privacy. U kan steeds terecht in één van de Europabank-kantoren als u een vraag of een opmerking heeft. U kan ook mailen naar dataprotection@europabank.be. Omdat wij de afzender van een e-mailbericht niet met zekerheid kunnen vaststellen, zal u in bepaalde gevallen gevraagd worden uw verzoek schriftelijk en ondertekend te willen bevestigen. Wilt u meer informatie of gaat u niet akkoord met het standpunt van Europabank? Surf dan zeker naar de site van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, www.privacycommission.be. U kan daar ook een klacht indienen.