Kredietkaart
Een kredietkaart kan verkregen worden door natuurlijke personen met domicilie in België.
Hoe gaat u te werk:
- Geef de gegevens van alle aanvragers zo correct en volledig mogelijk in. Dat kan via uw itsme-account, uw eID of via het online invulformulier. Tip: uw aanvraag indienen gaat sneller met uw itsme-account of met uw eID. Dient u uw aanvraag in via eb online, dan zijn uw persoonsgegevens automatisch ingevuld.
- Stuur ons de gegevens door.
- BELANGRIJK: Stuur ons een kopie van de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart(en) (niet nodig indien u uw gegevens invulde met uw eID of itsme-account, of indien u uw aanvraag via eb online hebt ingediend), uw 2 meest recente loonbewijzen met bijhorende rekeninguittreksels van de loonstorting, uw 2 meest recente rekeninguittreksels van eventuele bijkomende inkomsten (zoals kinderbijslag en huurinkomsten) en van eventuele uitgaven (zoals huurlasten; niet nodig indien verrichting op uw Europabank-zichtrekening), eventuele aankoopbewijzen, facturen, offertes, een bestelbon, enz. of eventueel een recente berekeningsnota van de belastingen en van uw balans. Bezorg ons deze zo snel mogelijk. U kunt ze naar het kantoor e-mailen of opsturen.
Hoe gaan wij te werk:
- Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben, krijgt u van ons de gegevens van het kantoor dat uw dossier zal behandelen. In geval van onduidelijkheid of onvolledigheid zal het kantoor u telefonisch of per e-mail contacteren.
- De aanvraag kan via scoring beslist worden.
- Zij delen u per e-mail, per brief of telefonisch hun beslissing mee.
- U wordt vervolgens uitgenodigd in het kantoor van uw keuze om de nodige documenten te ondertekenen en uw persoonlijke pincode te kiezen.
- Vervolgens wordt de kredietkaart u per post bezorgd.
Privacybeleid:
Het vlot regelen van uw bankzaken kan en mag alleen als we u goed kennen, daarom verzamelt en verwerkt Europabank uw persoonsgegevens. Wij gebruiken deze voor het uitvoeren van onze overeenkomsten, het beheren van risico's en het respecteren van de geldende wetgeving. Sommige gegevensverwerkingen en processen kunnen volledig geautomatiseerd verlopen zonder menselijke tussenkomst. De logica van dit automatisch proces zullen wij u uitleggen op het moment waarop deze automatische verwerking plaatsvindt. Door een dergelijk proces kunnen wij bijvoorbeeld nog sneller antwoorden op bepaalde kredietaanvragen. Als u het niet eens bent met het resultaat van zo'n volledig geautomatiseerd proces, kan u Europabank contacteren, zoals hierna verder uiteengezet en kan u dan om een tussenkomst van een medewerker vragen of laten weten waarom u de beoordeling betwist. Wij delen uw gegevens niet met anderen tenzij daar een goede reden voor is. Politie, justitie, toezichthouders en overheidsdiensten kunnen op grond van de wet gegevens bij ons opvragen. Indien wij samenwerken met externe dienstverleners, kunnen uw persoonsgegevens worden gedeeld voor specifieke opdrachten volgens contractueel vastgelegde afspraken. Buiten de Europese Unie worden uw gegevens enkel gedeeld met organisaties die een adequaat beschermingsniveau bieden. U kan inzage krijgen in de gegevens die wij van u verwerken, uw gegevens laten corrigeren en u verzetten tegen bepaalde verwerkingen van die gegevens, waaronder de geautomatiseerde verwerking. Meer informatie over de verwerking van uw persoons- en cliëntengegevens en uw rechten vindt u in de Algemene Privacyverklaring van Europabank, beschikbaar in elk Europabank-kantoor en op onze website www.europabank.be/nl/privacy. U kan steeds terecht in één van de Europabank-kantoren als u een vraag of een opmerking heeft. U kan ook mailen naar dataprotection@europabank.be. Omdat wij de afzender van een e-mailbericht niet met zekerheid kunnen vaststellen, zal u in bepaalde gevallen gevraagd worden uw verzoek schriftelijk en ondertekend te willen bevestigen. Wilt u meer informatie of gaat u niet akkoord met het standpunt van Europabank? Surf dan zeker naar de site van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, www.privacycommission.be. U kan daar ook een klacht indienen.